10 اردیبهشت 1403
رژیم تثبیت وزن

نکات بسیار مهم برای تثبیت وزن

نکات بسیار مهم برای تثبیت وزن

برنامه تثبیت وزن بعد از کاهش وزن یک مسیر پر چالش است طی این مسیر نکاتی وجود دارد که می­تواند این مسیر را راحت ­تر کند. انجام این چند توصیه بسیار به روند تثبیت وزن کمک می­کند.

جهت دریافت رژیم اختصاصی خودتون اینجا کلیک کنید !

  • تبدیل کردن رژیم به سبک زندگی

از راهکار های مناسب برای تثبیت وزن تبدیل کردن آن به یک سبک زندگی است. رژیم گرفتن را تبدیل به یک محدودیت نکنید بلکه به صورت معمول و همیشه غذا بخورید و وزن کم کنید. سعی کنید رژیم انتخابی شما قابلیت اجرا برای مدت طولانی را داشته باشد.

  • اولویت قرار دادن ورزش

ورزش را بخشی از زندگی خود قرار دهید. از ورزش لذت ببرید و آن را تبدیل به روتین زندگی خود کنید. لازم نیست از یک برنامه بدنسازی سفت سخت پیروی کنید. فعالیت های سبک مثل پیاده روی را انجام دهید حتی لازم نیست 60 دقیقه پشت سر هم ورزش کنید می توانید زمان ورزش را در طول روز پخش کنید. ورزش برای تثبیت وزن بعد از چاقی نیز موثر است.پس در کنار رژیم چاقی از ورزش کمک بگیرید.

  • مصرف آب کافی در روز

قبل و در حین غذا آب بخورید. نوشیدن آب معده را پر می کند و باعث احساس سیری در فرد می شود. 30 دقیقه قبل از غذا آب بنوشید. کسانی که در طول روز آب به اندازه کافی می خورند وزن بیشتری را کم خواهند کرد. مصرف آب به چاقی صورت و شادابی پوست نیز کمک می کند.

  •  کم کردن تماشای تلویزیون

نشستن طولانی مدت خطرناک است. اگر همیشه یکجا بنشینید و فعالیتی انجام ندهید موفق به کاهش وزن نمی شوید. به طور معمول افرادی که موفق به تثبیت وزن شدند زمان کمتری را به تماشای تلوزیون اختصاص دادند؛ چیزی حدود 10 ساعت در هفته. هر کالری که می سوزانید در تثبیت وزن موثر است بنابراین از جای خود بلند شوید حتی می توانید چند حرکت برای لاغری شکم بزنید.

  •  سالم غذا خوردن

خوردن غذاهای سالم باعث می شود لذت بیشتری ببرید و حتی بعد از پایان رژیم نیز میل شما به سمت غذاهای چرب نمی رود. برای اینکه وزنتان در حالت سالم باقی بماند لازم است تا سبد غذایی سالمی داشته باشید. از تمام گروه های غذایی استفاده کنید و سهم سبزیجات و میوه ها را بیشتر کنید. اگر ورزشکار هستید از برنامه غذایی بدنسازی مناسب استفاده کنید.

  •  توجه و نظارت به وزن خود

یک روش موثر برای کنترل وزن، توجه و نظارت به وزن خود است. خود را به طور مرتب وزن کنید و تغییرات خود را یادداشت کنید. برای افرادی که تثبیت وزن دارند هفته ای 1 بار وزن کردن کافی است به یاد داشته باشید که استفاده روزانه از ترازو تمرکز را بهم می ریزد و توصیه نمی شود.

  •  خوردن صبحانه مقوی

برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند و یا افرادی که به دنبال تثبیت وزن هستند خوردن صبحانه بسیار مهم است. روز خود را با وعده پروتئینی شروع کنید. شروع با پروتئین باعث بیدار شدن سوخت و ساز بدن می شود. متخصصان باور دارند در وعده صبحانه باید 13 الی 20 گرم پروتئین وجود داشته باشد. شما می توانید از جوانه گندم برای چاقی صورت و بدن در صبحانه استفاده کنید.

  •  بهینه کردن وعده­های غذایی

وعده های خود را بهینه کنید برای این کار پروتئین و فیبرها بهترین گزینه برای شما هستند. این دو گروه سرعت هضم را پایین می آورند. وقتی گرسنه شدید مقدار پروتئین دریافتی را 10 گرم افزایش دهید و سهم سبزیجات غیر نشاسته ای را در بشقاب خود بالا ببرید. بهترین راه برای ثابت نگه داشتن وزن استفاده از این دو گروه غذایی است.

  • اصلاح سبک خواب و حفظ آرامش

داشتن خواب کافی و با کیفیت نقش موثری در کاهش وزن دارد. کمبود خواب و استرس می تواند سبب اختلالات هورمونی و متابولیک در بدن شود. ثابت نگه داشتن وزن با استرس و کم خوابی بسیار سخت است. بهترین رژیم‌‌های تثبیت وزن را می توانید از سایت جمفیت دریافت کنید.

  • استفاده از حمایت و پشتیبانی اطرافیانمان

تنها ارائه برنامه رژیم تثبیت وزن کافی نیست بلکه باید جوری برنامه را رقم بزنیم که عادت های خوب را در شما بیشتر کند. در این راه از حمایت دیگران استفاده کنید. از کسانی که با شما هدف یکسانی دارند کمک بخواهید و تلاش کنید کاهش وزنی اصولی داشته باشید.

فرمول تثبیت وزن

با توجه به اینکه تثبیت وزن مردان با زنان متفاوت است و یک زن با وزن و فعالیت متوسط در سنین بین ۲۶ تا ۵۰ سالگی برای تثبیت وزن خود باید روزانه حدود ۲۰۰۰ کالری و برای کاهش ۱ پوند (۴۵/۰ کیلوگرم) وزن در هفته ۱۵۰۰ کالری در روز مصرف کند. یک مرد با وزن و فعالیت متوسط ، در سنین بین ۲۶ تا ۴۵ سال برای ثابت نگه داشتن وزن خود به ۲۶۰۰ کالری در روز و برای از دست دادن ۱ پوند (۴۵/۰ کیلوگرم) در هفته به ۲۱۰۰ کالری در روز نیاز دارد. با توجه به مصرف کالری های روزانه و یک برنامه غذایی منظم می‌توان این اعداد را رعایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *