28 اردیبهشت 1403
رژیم غذایی

 نان های رژیمی کدامند؟ + بهترین نان ها برای رژیم

معرفی بهترین نان ها برای رژیم

نان ها به واسطه کربوهیدارتی که دارند می توانند باعث افزایش وزن شوند. اما حذف نان به واسطه کاهش وزن، بسیار امری اشتباه است. زیرا بدن برای سوخت و ساز و تامین انرژی به کربوهیدارت نیاز دارد.

راهکار برای کاهش وزن، این است که نان ها را به اندازه مصرف کنیم. علاوه بر آن شناخت نان های رژیمی و مصرف به اندازه آن ها می تواند در امر کاهش وزن و جلوگیری از گرسنگی کشیدن، بسیار مفید باشد.

به همین منظور در ویدیو زیر انواع نان های رژیمی را برای شما شرح داده ایم. اگر بیماری دیابت دارید نیز دیدن این ویدیو به شما کمک می کند تا نان مخصوص بیماری خود را بشناسید و در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید.

 نان های رژیمی کدامند؟

در پاسخ به سوال نان های رژیمی کدامند؟ تعداد زیادی از انواع نان ها به ذهن ما خطور می کنند که آن ها را به دسته نان کامل و رژیمی می توان تقسیم بندی نمود. نان کامل دارای فیبر بسیار زیادی است. البته کربوهیدرات نیز جز جدایی ناپذیر این مدل نان بوده که زمان بیشتری در معده مانده و در نتیجه متابولیسم بالایی نیز برای هضم آن لازم است. به همین منظور در صورتی که هدف شما دیرتر گرسنه شدن و در نهایت سیری دراز مدت است، می تواند از نان های کامل استفاده کنید.

در این میان نیز، بسیاری از متخصصان رژیم درمانی سعی در معرفی نان های رژیمی دارند. این مدل نان ها از افزایش وزن جلوگیری کرده و می توانند برای افرادی که تحت رژیم های لاغری قرار دارند، بسیار مفید واقع شوند. در کنار این موارد، نان های رژیمی دارای مواد مغذی بوده که از ضعف و فقدان مواد مغذی بدن جلوگیری خواهند کرد. از جمله مواد به کار رفته در نان های رژیمی می توان به مواد معدنی، املاح و فیبر بالا اشاره کرد.

حال شما می توانید نان های رژیمی را به صورت آماده تهیه کنید و یا می توانید خودتان آن ها را در منزل درست کنید و میل کنید. البته که اگر خودتان درست کنید از تمام مواد معدنی فیبر و کربوهیدارت و میزان قند آن مطلع هستید

بهترین نان رژیمی برای صبحانه

بسیاری از افراد برای وعده صبحانه از وعده نان استفاده می کنند، حتی اگر درگیر دیابت باشند. نان به واسطه ارزش غذایی که دارد، می تواند به تامین مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن آن هم در ابتدای صبح کمک شایانی کند. در مطلب زیر به صورت کامل در مورد دیابت اشاره کردیم. همین طور عواملی که سبب دیابت می شود و راه های پیشگیری از آن نیز شرح داده شده است.

نان سنگک نانی رژیمی

یکی از نان هایی که در گذشته برای وعده صبحانه پیشنهاد می شد، نان سنگک بود. این نان اگر با آرد کامل پخته شود می تواند در وعده صبحانه مورد استفاده قرار گیرد. نان سنگک در نانوایی ها با استفاده از حرارت غیر مستقیم تهیه شده که سرطان زا نیست و می تواند به عنوان یک نان سالم و رژیمی مورد استفاده قرار گیرد. به عبارت دیگر، زمانی که نان در تنور پخته می شود، دیواره ای بین نان سنگک و تنور قرار داشته که از بروز سرطان و حرارت مستقیم در این نان جلوگیری خواهد کرد.

در کل نان های رژیمی و نان هایی که با غلات کامل پخته می شوند می تواند در سلامت بدن و تعادل نگه داشتن شاخص توده بدنی یا bmi نقش موثری داشته باشند. شما با مراجعه به لینک قرار داده شده می توانید به صورت آنلاین bmi بدن خود را محاسبه کنید.

سبوس دار (اصطلاحا نان کامل)

بهترین نان برای اول صبح، حتی اگر شما دارای رژیم لاغری هستید، نان سبوس دار است. در رژیم های لاغری وعده صبحانه بسیار مفید بوده و باعث می شود تا فرد در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشد. از وعده های ورزشکاران در انواع صبحانه رژیمی بدنسازی خود، تخم مرغ پخته به همراه نان سبوس دار است.

حتی در رژیم کتو هم پیشنهاد استفاده از نان سبوس دار وجود دارد، زیرا به واسطه داشتن مقادیر زیادی فیبر، احساس گرسنگی را به تعویق می اندازد.

نان چاودار از بهترین نان های رژیمی

یکی از نان های دیگر و مناسب برای وعده صبحانه، نان چاودار است. نان چاودار قدری حجیم بوده و می تواند معده پر کند. پر کردن معده می تواند به جلوگیری از خوردن غذا و وعده های بیشتر در طول روز کمک کند. وجود مقادیر زیادی فیبر نیز در نان چاودار می تواند از بروز یبوست در بدن جلوگیری کند.  علت بروز چنین موردی نیز بالا نگه داشتن سطح کربوهیدرات خون است. زمانی که قند خون انسان برای مدت بیشتری بالا و در حد ثابت باشد، دیگر فرد احساس گرسنگی کمتری داشته و در نتیجه بیشتر احساس سیری خواهد کرد.


امیدوارم که حالتون خوب باشه. خوب می‌دونم که در این دنیای پرسرعت، پیدا کردن یک رژیم تغذیه‌ای که واقعاً به نیازهای فردیتون بخوره، چالش بزرگیه. خب، حالا چه به عنوان یک دوست و چه به عنوان یک کسب و کار، من می‌خوام بهتون بگم که توی پلتفرم آنلاین ما، “از شنبه“، یک فرصت جدید برای زندگی بهتر و سالم پیش رو دارید. رژیم‌های ما به دست متخصصان تغذیه با تجربه طراحی می‌شن، و این یعنی شما دیگه نیازی به دغدغه درست کردن برنامه تغذیه‌ای ندارید. ما باور داریم که هر فرد حق داره تا حد امکان راحت و با لذت به سلامتی خودش دست پیدا کنه. قیمت رژیم‌های ما هم واقعاً خوبه، چون ما باور داریم که این امکان باید برای همه باز باشه. ما یه جورایی به این فکر کردیم که این رژیم‌ها بیشتر یه سبک زندگی باشن تا یه برنامه سخت و ناپذیر.پس اگه با دوستاتون هم درباره‌ی این موضوع حرف می‌زنید، بهشون بگید که “از شنبه” منتظرشونه. ما در اینجا هستیم تا هر سوالی رو جواب بدیم و با هر پیشنهاد یا انتقادی که دارید، بهبود بیاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *