13 اردیبهشت 1403
آشپزی رژیمی

معرفی انواع نان های رژیمی / نان رژیمی بدون قند تا نان رژیمی سبوس دار

انواع نان های رژیمی کدام اند؟

نان بربری نوعی نان رژیمی

نان بربری نیز یکی دیگر از گزینه های انتخابی برای وعده صبحانه می باشد که به رژیم غذایی خود بی افزایید. این نان در دو حالت پخت و تهیه می شود. در حالت اول برای پخت آن از فر استفاده شده که در چنین حالتی مغزی نان به صورت کامل پخته شده و در نهایت هم ماندگاری آن 2 الی 3 روز می باشد.

جهت دریافت رژیم اختصاصی خودتون اینجا کلیک کنید !

در حالت دوم، برای پختن نان بربری از تنور های سنتی استفاده می شود. در چنین حالتی، مغزی نان کمی حالت خمیری پیدا کرده و صرفا روی نان برشته می شود. به واسطه خمیری بودن مغزی نان، ماندگاری آن کاهش پیدا کرده و ممکن است بعد از 2 الی 3 ساعت نان بیات شود.

نان رژیمی بدون قند

یکی از مشکلات مصرف نان برای دیابتی ها این است که نان ها در گروه غلات دارای کربوهیدرات قرار می گیرند. در چنین حالتی افراد به واسطه خطرناک بودن نان، ممکن است از مصرف آن خودداری کنند. به همین دلیل توصیه می شود که افراد مبتلا به دیابت از نان های مخصوص دیابتی ها استفاده کنند.

از جمله نان های مخصوص افراد دیابتی، می توان به نان تهیه شده از غلات کامل، نان چند غله (نانی که از چندین مدل دانه مغذی تهیه شده)، نان فاقد غله، ترتیلا با کربوهیدرات پایین و غیره اشاره کرد. دقت کنید که فیبر به کار رفته در تهیه چنین نان هایی توسط بدن هضم نمی شود. در چنین حالتی مواد مغذی زیادی به بدن رسیده و در کنار آن قند خون در فرد دیابتی نیز کنترل خواهد شد.

دیابتی های می توانند برای درست کردن نان خود، از شکر استویا به منظور طعم دهید، استفاده کنند.

استویا نام گیاهی است که دارای گلیکوزید های طبیعی است. این ماده خاصیت شیرین شدن دارد. مناسب ترین جانشین شکر، استویا و شیرین کننده های درست شده از این گیاه می باشد.

نان رژیمی سبوس دار

بسیاری از افراد تصور می کنند که وقتی صحبت از نان رژیمی سبوس دار می شود، مظور همان نانی است که از گندم و جو تهیه می شود. این در حالی است که باید عنوان کنیم، منظور از سبوس، لایه نازکی است که در قسمت زیرین پوسته گندم و جو قرار گرفته است، نه خود گندم و جو.

سبوس شامل مقدار بسیار زیادی مواد مغذی و معدنی می باشد. به عبارت دیگر، سبوس نوعی فیبر گیاهی دارای مواد مغذی بیشتر است. در صورتی که نان از از نوع سبوس دار باشد، مواد غذایی و مغذی بیشتری داشته و برای افرادی که درگیر انواع رژیم های تناسب اندام هستند، بسیار مناسب و قابل توصیه می باشد.

اگر دیابت دارید و قصد دارید تا در وعده شام از نان استفاده کنید، بهتر است که نان سبوس دار را انتخاب کنید. زیرا که با داشتن کربوهیدرات مناسب و فیبر زیاد می تواند بیشترین کمک را به بالا نبردن قند خون شما بکند.

بهترین نان برای لاغری

زمانی که به دنبال بهترین نان برای لاغری هستیم، باید به میزان سبوس یا آرد خباز به کار برده شده رد نان باشیم. آرد خباز به صورت سنتی و عامینه همان آرد سبوس است. به عنوان مثال در نان تافتون و نان لواش، سبوس کمتری به کار برده شده است. بنابراین این دو نوع نان ممکن است بعد از یک ساعت مصرف، احساس گرسنگی در فرد ایجاد کنند که این میل به مصرف غذا، به واسطه کاهش قند خون می باشد. به همین دلیل، به افرادی که از رژیم های لاغری پیروی می کنند و قصد کاهش وزن دارند، پیشنهاد می شود که از نان هایی که درجه سبوس بالاتری دارند استفاده کنند.ی

نان جو رژیمی و لاغری

بسیاری از افراد تصور می کنند که نان سفید به واسطه سبک بودن حجمش در معده برای لاغری مناسب است. این در حالی است نان سفید دارای دو واحد پروتزین بوده که می تواند به افزایش وزن منجر شود. شاید این سوال پیش بیاید که پروتزین چیست؟ پروتزین نوعی پروتئین در نان است که به شدت چاق کننده است. بنابراین و بر اساس تحقیقات صورت گرفته، یکی از نان هایی که به افراد در حال کاهش وزن توصیه می شود، نان جو می باشد.

نان جو حاوی کربوهیدرات پیچیده بوده که قند خون را در دراز مدت بالا نگه داشته و از بروز گرسنگی زود هنگام جلوگیری خواهد کرد. از سایر مزایای استفاده از نان جو می توان به جلوگیری از سفید شدن موها، جلوگیری از افزایش قند خون، جلوگیری از پوکی و نرمی استخوان، کمک به کاهش کلسترول خون و غیره اشاره کرد.

اگر برایتان سوال پیش آمده که کربوهیدرات پیچیده چیست؟

نان سوخاری رژیمی و کم کالری

یکی دیگر از نان هایی که می توان در دوران پیروی از رژیم های لاغری مصرف کرد، نان سوخاری می باشد. بر خلاف تصور عموم، درست است که نان سوخاری جز نان های فانتزی می باشد؛ اما در تهیه آن از آرد سبوس دار ساخته شده است. این نان حاوی کالری بسیار پایینی بوده و بدون بالا بردن کالری دریافتی به کاهش وزن و همچنین حفظ احساس سیری کمک خواهد کرد.

نان سوخاری را می توانید به همراه صبحانه به همراه کره های گیاهی که درصد چربی پایینی دارند به همراه مربا رژیمی مصرف کنید. همچنین نان سوخاری و شیر یکی دیگر از ترکیب های محبوب کودکان به عنوان صبحانه و یا میان وعده بوده است.

نتیجه گیری از مطالعه مطلب بهترین نان های رژیمی کدامند؟

در این مطلب سعی کردیم ابتدا در زمینه رعایت رژیم غذایی و همچنین اهمیت مصرف نان صحبت کنیم. در ادامه برای هر کدام از حوزه های مصرف صبحانه، رژیم های بدون قند، مصرف نان های سبوس دار و همچنین نان های مورد نیاز برای رژیم های لاغری صحبت کردیم. همان طور که عنوان شد، برای هر هدفی، باید از یک نوع نان مخصوص استفاده کرد. بهتر است پیش از هر گونه اقدام، با یک متخصص تغذیه در این زمینه مشورت شود.


امیدوارم که حالتون خوب باشه. خوب می‌دونم که در این دنیای پرسرعت، پیدا کردن یک رژیم تغذیه‌ای که واقعاً به نیازهای فردیتون بخوره، چالش بزرگیه. خب، حالا چه به عنوان یک دوست و چه به عنوان یک کسب و کار، من می‌خوام بهتون بگم که توی پلتفرم آنلاین ما، “از شنبه“، یک فرصت جدید برای زندگی بهتر و سالم پیش رو دارید. رژیم‌های ما به دست متخصصان تغذیه با تجربه طراحی می‌شن، و این یعنی شما دیگه نیازی به دغدغه درست کردن برنامه تغذیه‌ای ندارید. ما باور داریم که هر فرد حق داره تا حد امکان راحت و با لذت به سلامتی خودش دست پیدا کنه. قیمت رژیم‌های ما هم واقعاً خوبه، چون ما باور داریم که این امکان باید برای همه باز باشه. ما یه جورایی به این فکر کردیم که این رژیم‌ها بیشتر یه سبک زندگی باشن تا یه برنامه سخت و ناپذیر.پس اگه با دوستاتون هم درباره‌ی این موضوع حرف می‌زنید، بهشون بگید که “از شنبه” منتظرشونه. ما در اینجا هستیم تا هر سوالی رو جواب بدیم و با هر پیشنهاد یا انتقادی که دارید، بهبود بیاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *