28 اردیبهشت 1403
آشپزی رژیمی

بهترین رژیم غذایی و صبحانه رژیمی برای سال 1403

رژیم غذایی و صبحانه رژیمی

برای داشتن یک صبحانه رژیمی، صبحانه‌ای نیست که شما را لاغر کند. به عبارت دیگر تقریبا هیچ ماده غذایی سیر‌کننده‌ای شما را لاغر نمی‌کند. صبحانه رژیمی صبحانه‌ای است که به نسبت کالری که تولید می‌کند، انرژی زیادی را در اختیار بدن شما قرار داده و شما را تا ساعت‌ها سیر و پرانرژی نگه می‌دارد. ما در این مقاله تعدادی از این صبحانه‌ها را معرفی کردیم.

جهت دریافت رژیم اختصاصی خودتون اینجا کلیک کنید !

به عنوان صبحانه رژیمی، همچنین می‌توانید شیر بادام مصرف کنید. برای این کار، 16 عدد بادام را خیس کرده و پوست آن را جدا کنید. سپس با یک لیوان آب و قدری عسل در مخلوط کن بریزید و حسابی مخلوط کنید. شیر بادام یک نوشیدنی فوق‌العاده برای صبح است. با این حال، اگر چربی خون بالایی دارید در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

مغزها دارای مقادیر زیادی از فیبر هستند و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارند. آنها حاوی چربی و پروتئین  و مقدار کمی کربوهیدرات هستند که مراکز گرسنگی شما را مهار کرده و به شما کمک می‌کند راحت‌تر خود را لاغر کنید.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی سرشار از پروتئین است. اگرچه کالری زیادی دارد، اما اگر به شکل کنترل شده مصرف شود می‌تواند یک صبحانه رژیمی فوق‌العاده مقوی باشد. کره بادام زمینی در هر وعده، به اندازه گوشت پروتئین دارد؛ بنابراین می‌تواند شما را به خوبی سیر کند و سیر نگه دارد.

با این حال، لازم است در مصرف آن زیاد روی نکنید. به طور معمول مصرف سی گرم کره بادام ‌زمینی با مقداری نان در وعده صبحانه کافی است و شما را به خوبی سیر می‌کند.

توجه داشته باشید که برخلاف چربی سایر مغزها، همه چربی‌های بادام زمینی اشباع نشده نیست. به عبارت دیگر نیمی از چربی کره بادام زمینی اشباع شده است. پس لازم است در مصرف آن زیاده روی نکنید. اما مصرف دو تا سه بار در هفته کره بادام زمینی، یک صبحانه رژیمی خوب محسوب می‌شود.

 ارده وشیره

اگر مزاج سردی داشته باشید و ارده و شیره را صبح هنگام امتحان کرده باشید، حتما اذعان می‌کنید که این ترکیب فوق العاده است. ارده و شیره وقتی به میزان مناسبی استفاده شود بدن را گرم می‌کند و انرژی زیادی را برای فعالیت روزانه در اختیار شکت قرار می‌دهد. با این حال، با توجه به کالری بالای آن لازم است از مصرف مقادیر زیاد خودداری کنید. به طور معمول مصرف دو تا سه قاشق ارده به همراه شیره کافی است.

 پنکیک دارچینی

بخشی از آرد این پنکیک دارچینی از گندم سیاه تشکیل شده است. این نه تنها باعث می شود که صبحانه اصلی تر از حد معمول باشد، بلکه تغذیه را نیز افزایش می دهد. افزودن دارچین طعم فوق‌العاده‌ای به پنکیک می‌دهد که ترکیبی ایده‌آل با شربت افرا است، بنابراین آنها نیز خوشمزه هستند.

 مافین موز وگان

برای یک صبحانه سریع و آماده، این دستور مافین موزی را امتحان کنید. آنها در حدود 30 دقیقه پخته می شوند، فقط به تعداد انگشت شماری مواد نیاز دارند، و هم سالم و هم گیاهخوار هستند. طعم با طراوت آن برای بهار و تابستان عالی است و می توانید یکی از آن ها را برای میان وعده بعد از ظهر همراه خود ببرید.

.املت مرغ

مرغ یک جزء گوشتی را بدون چربی بالای محصولات گوشت خوک مانند بیکن، سوسیس و ژامبون به املت اضافه می کند. این املت مرغ، با پنیر گرویر و اسفناج، به شما اجازه می‌دهد تا با یک قدم سبک وارد روز خود شوید.

 پنکیک پنیر خامه ای

اگر یکی از اعضای خانواده فاقد گلوتن یا رژیم غذایی کم کربوهیدرات است،  پنکیک ها یک انتخاب خوشمزه برای صبحانه هستند. آنها زیبا و ظریف هستند و بیشتر شبیه کرپ ها هستند. پنیر خامه ای، شربت افرا، تخم مرغ و عصاره وانیل برای ایجاد خمیر مخلوط می شوند. پودر قند بپاشید و روی آن توت ها را بمالید.

 بلغور جو دوسر مرزه

برای جایگزینی برای بلغور خامه ای، جو دوسر خوش طعم را با بیکن، تخم مرغ و پنیر را امتحان کنید. سریع در آشپزخانه و سبک روی کیف پول، طعم آرامش بخش غذاخوری آخر هفته مورد علاقه شما را به یاد می آورد در حالی که فیبر شما را تا ناهار سیر نگه می دارد.

فیبر موجود در موز، به کاهش سرعت تخلیه معده کمک می‌کند و سبب می‌شود برای مدت طولانی‌تری حس سیری داشته باشید و میل نداشته باشید غذا بخورید. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که افزایش مصرف فیبر از طریق میوه‌ها و سبزیجات، با کاهش وزن مرتبط است.

علاوه بر این، موز نارس منبع خوبی از نشاسته مقاوم است. به عبارت دیگر اگر موزی که استفاده می‌کنید خیلی رسیده نباشد، همه آن هضم و جذب نمی‌شود، بلکه مقدار قابل توجهی از آن در مدفوع دفع می‌شود. شما با این کار، با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ هم خود را سیر کرده‌اید و هم جذب مواد غذایی شیرین را کاهش داده‌اید. نشاسته مقاوم ممکن است به کاهش مصرف غذا و کاهش چربی شکم کمک کند.

موز را می‌توانید همراه نان و کمی کره بادام زمینی به عنوان صبحانه رژیمی میل کنید. این صبحانه شبیه یک بمب انرژی عمل می‌کند و شما را تا ظهر سیر نگه می‌دارد. علاوه بر این، می‌توانید موز را در وعده صبحانه به شکل شیرموز استفاده کنید. با این حال به نظر می‌رسد مصرف مواد جامد در صبحانه با توجه به این‌که سرعت خروج آنها از معده کمتر است، سیریِ طولانی مدت‌تری را به همراه دارد.


امیدوارم که حالتون خوب باشه. خوب می‌دونم که در این دنیای پرسرعت، پیدا کردن یک رژیم تغذیه‌ای که واقعاً به نیازهای فردیتون بخوره، چالش بزرگیه. خب، حالا چه به عنوان یک دوست و چه به عنوان یک کسب و کار، من می‌خوام بهتون بگم که توی پلتفرم آنلاین ما، “از شنبه“، یک فرصت جدید برای زندگی بهتر و سالم پیش رو دارید. رژیم‌های ما به دست متخصصان تغذیه با تجربه طراحی می‌شن، و این یعنی شما دیگه نیازی به دغدغه درست کردن برنامه تغذیه‌ای ندارید. ما باور داریم که هر فرد حق داره تا حد امکان راحت و با لذت به سلامتی خودش دست پیدا کنه. قیمت رژیم‌های ما هم واقعاً خوبه، چون ما باور داریم که این امکان باید برای همه باز باشه. ما یه جورایی به این فکر کردیم که این رژیم‌ها بیشتر یه سبک زندگی باشن تا یه برنامه سخت و ناپذیر.پس اگه با دوستاتون هم درباره‌ی این موضوع حرف می‌زنید، بهشون بگید که “از شنبه” منتظرشونه. ما در اینجا هستیم تا هر سوالی رو جواب بدیم و با هر پیشنهاد یا انتقادی که دارید، بهبود بیاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *