26 شهریور 1403
سایر مطالب رژیمی

قرص ال آرژنین چیست و چه کاربردی دارد؟

قرص ال آرژنین

تحقیق روی استفاده از قرص ال آرژنین برای بیماری های خاص نشان می دهد که:

آنژین: مطالعات نشان می دهند که ال آرژنین ممکن است علایم قلبی را کاهش دهد و کیفیت زندگی را در بیماران مبتلا به درد خفیف تا متوسط قفسه سینه بهبود بخشد.
فشارخون بالا: برخی تحقیقات نشان دادند که مصرف خوراکی ال آرژنین ممکن است فشارخون را در افراد سالم، بیماران با مشکل خفیف فشارخون، بیماران دیابتی و افرادی با فشارخون بالا پایین بیاورد که این می تواند بر شریان های ریه و طرف راست قلب تاثیر بگذارد. به نظر می رسد که تزریق ال آرژنین می تواند فشارخون را بیماران مبتلا به پرفشاری خون پایین بیاورد.
اختلال نعوظ: مصرف خوراکی ال آرژنین ممکن است عملکرد قوای جنسی را در مردانی با اختلال نعوظ بدلایل فیزیکی بهبود بخشد.
بیماری شریان محیطی (PAD): مصرف ال آرژنین به صورت خوراکی یا تزریقی در کوتاه مدت ممکن است علایم و جریان خون را در بیمارانی با مشکل گردن خون بهبود بخشد.

قرص ال آرژنین

چه مقدار آرژنین باید مصرف کرد؟

هیچ دوز استانداردی برای مصرف آرژنین وجود ندارد. مطالعات مقادیر متفاوتی را برای بیماری های مختلف استفاده کرده اند. دوز معمول 2 تا 3 گرم سه بار در روز است اگرچه دوزهای بالاتر و پایین تر نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند. ایمن بودن مصرف مکمل ال-آرژنین در بلندمدت هنوز روشن و مشخص نشده است. ازهمین رو برای مصرف این مکمل با پزشکتان مشورت کنید.

آیا می توانید آرژنین را به طور طبیعی از موادغذایی بدست آورید؟

بیشتر غذاها منبع طبیعی آرژنین هستند که شامل مغزها (مثل بادام، گردو، بادام زمینی، پسته و مغزهای برزیلی)، دانه ها (مثل کنجد و تخمه آفتابگردان)، جو، ذرت، غلات، گندم، برنج قهوه ای، محصولات لبنی، گوشت، مرغ و شکلات می باشند.

تنظیم: زهرا محبی(کارشناس ارشد تغذیه)


امیدوارم که حالتون خوب باشه. خوب می‌دونم که در این دنیای پرسرعت، پیدا کردن یک رژیم تغذیه‌ای که واقعاً به نیازهای فردیتون بخوره، چالش بزرگیه. خب، حالا چه به عنوان یک دوست و چه به عنوان یک کسب و کار، من می‌خوام بهتون بگم که توی پلتفرم آنلاین ما، “از شنبه“، یک فرصت جدید برای زندگی بهتر و سالم پیش رو دارید. رژیم‌های ما به دست متخصصان تغذیه با تجربه طراحی می‌شن، و این یعنی شما دیگه نیازی به دغدغه درست کردن برنامه تغذیه‌ای ندارید. ما باور داریم که هر فرد حق داره تا حد امکان راحت و با لذت به سلامتی خودش دست پیدا کنه. قیمت رژیم‌های ما هم واقعاً خوبه، چون ما باور داریم که این امکان باید برای همه باز باشه. ما یه جورایی به این فکر کردیم که این رژیم‌ها بیشتر یه سبک زندگی باشن تا یه برنامه سخت و ناپذیر.پس اگه با دوستاتون هم درباره‌ی این موضوع حرف می‌زنید، بهشون بگید که “از شنبه” منتظرشونه. ما در اینجا هستیم تا هر سوالی رو جواب بدیم و با هر پیشنهاد یا انتقادی که دارید، بهبود بیاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *